Seriál: 4. díl – Nesprávné nastavení vstřikovacích komponentů

Co může zapříčinit nesprávné seřízení nebo neodborné opravy vstřikovacích komponentů?

Začneme u vstřikovačů. Vstřikovače zajišťují správný lehký chod motoru, komfort jízdy a spotřebu paliva udávanou výrobci automobilu.

Naše firma přesně definuje parametry komponentů vstřikovací soustavy na stanicích Hartrige (GB) nebo Bosch (DE). Údaje měření se často udávají v milisekundách (reakční čas ventilu) v tisícinách milimetru, nebo kubických milimetrech (dávka vstřikovače). Bez speciálních přístrojů nelze přesně změřit parametry jednotlivých komponentů vstřikovací soustavy.

Hartridge Hartridge

Obecně rozlišujeme vlastnosti vstřikované směsi takto:

Bohatá směs – příliš mnoho paliva na malý podíl nasávaného vzduchu . Závada: velká kouřivost, nedostatečný výkon, nadměrná spotřeba paliva, ucpaný EGR ventil, ohnutá ojnice, ucpaný filtr pevných částic (DPF)

Chudá směs – malý podíl paliva na velký poměr nasávaného nebo stlačeného vzduchu, snížený výkon, vysoká teplota v kompresním prostoru motoru, kvůli kompresoru nebo turbodmychadlu často propálený píst. Tyto závady se projevují, jestliže je dávka paliva nedostatečná.

 

Příště: Vstřikovací čerpadla v minulosti a dnes