Co může zapříčinit nesprávné seřízení nebo neodborné opravy vstřikovacích komponentů?
Začneme u vstřikovačů. Vstřikovače zajišťují správný lehký chod motoru, komfort jízdy a spotřebu paliva udávanou výrobci automobilu.
Naše firma přesně definuje parametry komponentů vstřikovací soustavy na stanicích Hartrige (GB) nebo Bosch (DE). Údaje měření se často udávají v milisekundách (reakční čas ventilu) v tisícinách milimetru, nebo kubických milimetrech (dávka vstřikovače). Bez speciálních přístrojů nelze přesně změřit parametry jednotlivých komponentů vstřikovací soustavy.
Obecně rozlišujeme vlastnosti vstřikované směsi takto:
Bohatá směs – příliš mnoho paliva na malý podíl nasávaného vzduchu . Závada: velká kouřivost, nedostatečný výkon, nadměrná spotřeba paliva, ucpaný EGR ventil, ohnutá ojnice, ucpaný filtr pevných částic (DPF)
Chudá směs – malý podíl paliva na velký poměr nasávaného nebo stlačeného vzduchu, snížený výkon, vysoká teplota v kompresním prostoru motoru, kvůli kompresoru nebo turbodmychadlu často propálený píst. Tyto závady se projevují, jestliže je dávka paliva nedostatečná.
Příště: Vstřikovací čerpadla v minulosti a dnes